Od początku 2019 roku rośnie potencjał dla haseł związanych z roślinami doniczkowymi. Największy skok popularności zaczął się jednak w 2020 roku. Przypuszczamy, że duży wpływ na te wyniki miała pandemia oraz praca zdalna.

Sezonowość

Planuj w grudniu, sprzedawaj w maju i czerwcu

Tak jak w każdej branży, tak i tutaj zdarzają się miesiące kiedy zainteresowanie użytkowników znacząco wzrasta. Bez wątpienia najważniejszymi miesiącami w tej branży są: maj i czerwiec – wtedy można spodziewać się największej wartości przychodów…jeśli dobrze zaplanujesz swoje działania reklamowe.

Duże spadki liczby wyszukiwanych haseł obserwujemy co roku w grudniu – jest to zatem czas, kiedy Twoja kampania Google Ads może notować znaczące spadki, mając jednak świadomość tego, że jest to spowodowane sezonowością nie powinieneś się tym martwić.

Najpopularniejsze Produkty

Te rośliny warto mieć w swojej ofercie!

Skrzydłokwiat – spadki zainteresowania notujemy głównie w grudniu, w miesiącach wiosennych mocno zyskuje na popularności

Philodendron – najbardziej popularny w czerwcu

Dracena – największy peak w lutym i marcu

Alokazja – jej popularność zwiększa się z roku na rok

Monstera – największa popularność w marcu i kwietniu

Drzewko szczęścia – chociaż konkurencja wśród reklamodawców jest duża, to hasła związane z tymi produktami mają bardzo niskie CPC (nawet 0,02 zł!), dlatego naszym zdaniem warto wprowadzić je do swojej oferty.

Ciekawostka – użytkownicy coraz częściej interesują się hasłami takimi jak “trujące kwiaty doniczkowe”. Rośnie zatem świadomość związana nie tylko z tym jakie kwiaty ładnie wyglądają na parapecie, ale również to jaki wpływ mogą mieć na otoczenie.

Youtube – Twoi konkurenci działają także na Youtube

Oto przegląd najpopularniejszych kanałów na Youtubie prowadzonych przez sklepy z tej branży:

Nasze porady dla Ciebie

  • Kampania PLA w Google (inaczej produktowa) to absolutny must have, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie online. Zwróć jednak uwagę na to, czy Twoja konkurencja nie sprzedaje tych samych produktów w znacznie niższej cenie, ponieważ o sukcesie tego typu kampanii w znacznej części poza odpowiednią optymalizacją, decyduje również i cena:
  • Kampanie searchowe (reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania). Dla najbardziej popularnych roślin (wspominaliśmy o nich już w tym artykule) warto stworzyć kampanie searchową.
  • Kampanie searchowe – generyczne – warto przetestować stworzenie kampanii w sieci wyszukiwania dla haseł związanych z kwiatami doniczkowymi, sklepem ogrodniczym z roślinami w doniczkach itp. Pamiętaj jednak, że tego typu kampanie mogą mieć duże wydatki, ale niekoniecznie zwiększać sprzedaż. Warto trzymać rękę na pulsie lub zlecić prowadzenie kampanii profesjonalistom -> 

Uwaga, gratisy!

Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu Google Data Studio / Looker Studio, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania:

  • jakich wydatków w Google można się spodziewać reklamując określone gatunki kwiatów?
  • na ile kliknięć przełożą się te wydatki?
  • ilu internautów szuka informacji o określonym gatunku lub grupie roślin i jak wygląda sezonowość?
  • które słowa kluczowe są najtańsze, a które najdroższe?
  • czy użytkownicy wpisują zapytania dotyczące oferty hurtowej? Jeśli tak, to jakie?
  • o czym warto pisać na blogu, żeby rzeczywiście odpowiadać na potrzeby internautów?
  • jak nazywać swoje produkty i kategorie w sklepie, żeby zdobywać większy ruch na stronie?
Chcesz wygodny dostęp do powyższego pulpitu? Chcesz więcej narzędzi analitycznych? Skontaktuj się z nami!


    Scroll to Top