Dashboardy menedżerskie w Looker Studio (Google Data Studio)

INFRON

Dashboardy menedżerskie to specjalne pulpity, które:

  • zbierają dane firmowe z wielu źródeł
  • przetwarzają je
  • pozwalają na wizualizację danych, dostosowaną do potrzeb użytkowników

Dodatkowo:

  • są intuicyjne, bardzo łatwe w obsłudze
  • umożliwiają dostęp do danych w dowolnym miejscu i czasie
  • pozwalają dzielić się wynikami z całym zespołem

Dzięki prezentowaniu różnego rodzaju wykresów, tabelek i liczb, pozwalają błyskawicznie sprawdzić kondycję firmy i przyjrzeć się jej różnym aspektom na takim poziomie szczegółowości, jaki nas interesuje.

Korzyści?

  • zwiększenie efektywności podejmowania decyzji
  • prostsze monitorowanie wyników całej firmy, poszczególnych działów, konkretnych pracowników
  • monitorowanie rentowności poszczególnych projektów
  • szybsze reagowanie na zmiany na rynku
  • możliwość szybkiego wykrywania anomalii i wprowadzania działań naprawczych
  • znaczne przyspieszenie procesów wewnętrznych, w których są wykorzystywane jakiekolwiek dane

Dashboardy menedżerskie pozwalają na szybkie i łatwe śledzenie kluczowych dla firmy wskaźników, takich jak przychody, zyski, koszty, liczba zamówień, zwrot z inwestycji. Ale to  oczywiście nie wszystko. Te narzędzia zawsze muszą być dopasowane do indywidualnych potrzeb firmy i pokazywać w odpowiedni sposób te wskaźniki, które są dla niej ważne.

Dashboardy Looker Studio (dawniej Google Data Studio) stosuje się nie tylko do prezentowania kluczowych wskaźników, ale również do przetwarzania danych, które są wykorzystywane w procesach wewnętrznych, żeby je znacznie przyspieszyć.

Jeśli Twoi pracownicy w swej pracy przeprowadzają analizy, mają do czynienia z tabelkami lub bazami danych, to dzięki przygotowaniu dla nich odpowiednich pulpitów ich czas pracy może się znacznie zmniejszyć, a zadania, które zajmowały godziny mogą trwać minuty. Zgłoś się do nas, a zdziwisz się, jak przyspieszymy pracę Twoich pracowników!

Komu przydadzą się dashboardy Looker Studio (Google Data Studio)?

  • każdemu właścicielowi firmy, którego interesuje sprzedaż/zyski/koszty/rentowność
  • każdemu menedżerowi, który zarządza ludźmi/projektami/produktami
  • każdej osobie, która pracuje z danymi, przegląda tabelki, szuka w nich odpowiedzi na jakieś pytania i na podstawie danych podejmuje decyzje

Integracje – z jakich źródeł można pobierać dane do Looker Studio?

  • Google Analytics
  • systemy CRM
  • bazy danych
  • arkusze Google
  • pliki csv
  • systemy reklamowe typu Google Ads, Facebook Ads
  • Google Search Console
  • YouTube
  • BigQuery
  • i wiele więcej

Co my robimy?

Projektujemy świetne, funkcjonalne dashboardy menedżerskie. Sprawdzamy, czego potrzebują nasi Klienci i ustalamy najlepszą formę wizualizacji danych, dostosowaną do ich potrzeb.

Uwielbiamy usprawniać procesy. Nie tylko tworzymy dashboardy menedżerskie, ale również te, które automatyzują pracę i przyspieszają procesy wewnętrzne. Przyglądamy się pracy poszczególnych pracowników, zajmujemy się obróbką danych (tworzymy dodatkowe pliki, arkusze, reguły, bazy danych) i finalnie tworzymy dashboardy, które przyspieszają procesy.

Jakie mamy doświadczenie?

Do tej pory przygotowaliśmy kilkadziesiąt w pełni funkcjonalnych dashboardów Looker Studio (Google Data Studio). Jako źródła danych wykorzystywaliśmy większość z tych, które są wymienione w jednym z powyższych punktów (nie wspominając o tak oczywistych marketingowych źródłach jak Ahrefs, Senuto czy planer słów kluczowych).

Zawsze tworzymy dashboardy, które mają cel, pełnią jakąś funkcję i nie zawierają żadnych “rozpraszaczy”. Każdy element naszego pulpitu będzie Tobie do czegoś przydatny.

Przykład: jeśli prowadzisz stronę tylko w języku polskim, sprzedajesz tylko w Polsce, to w naszym dashboardzie z danymi sprzedażowymi nie zobaczysz pięknie wyglądającego wykresu z kartogramem czy mapą świata z “bąbelkami”, bo… sprzedaż masz tylko w Polsce 🙂

Wykres kartograficzny pięknie by wyglądał, ale… nic nie wnosi.

Przygotowywaliśmy dashboardy do monitorowania rentowności projektów, do których były pobierane dane z baz danych i arkuszy Google. Opracowaliśmy dashboardy do analizy pracy osób pracujących zdalnie. Zaprojektowaliśmy wiele dashboardów do bieżącego monitorowania KPI w firmach i sygnalizowania anomalii.

Jak wyglądają poszczególne kroki w procesie wdrożenia dashboardów Looker Studio?

Zaczynamy od rozmowy i zdefiniowania celów biznesowych oraz kluczowych wskaźników, które mają zostać monitorowane. Jeśli mamy zająć się przyspieszeniem jakiegoś procesu, który bazuje na analizie danych, to obserwujemy, jak ten proces obecnie wygląda.

Ustalamy, do jakich źródeł danych mamy dostęp i weryfikujemy w jaki sposób należy przetworzyć dane przed podłączeniem ich do Looker Studio.

Integrujemy dane, następnie projektujemy odpowiednie funkcjonalne dashboardy, które uwzględniają potrzeby użytkowników.

Przeprowadzamy testy i udostępniamy przygotowane narzędzia użytkownikom. Szkolimy ich z obsługi dashboardów, pokazujemy przykładowe przypadki użycia.

Oferujemy konsultacje powdrożeniowe, w razie potrzeby aktualizujemy metryki w pulpitach, jeśli np. zmieniły się KPI w firmie.

Podsumowanie

Tworzenie i zarządzanie dashboardami menedżerskimi z wykorzystaniem Looker Studio to nie tylko możliwość prezentowania danych w sposób czytelny i przejrzysty, ale także szansa na szybsze reagowanie na zmiany w firmie i optymalizację działań biznesowych. Dzięki temu narzędziu menedżerowie mogą w prosty i skuteczny sposób monitorować kluczowe wskaźniki swojego biznesu i podejmować lepsze decyzje.

Z naszą firmą sprawnie wdrożysz dashboardy menedżerskie. Nasi doświadczeni specjaliści pomogą Ci w doborze odpowiednich wskaźników i przygotują dashboardy szyte na miarę.

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej i w pełni wykorzystać możliwości rozwoju swojej firmy!

Opinie Klientów:

Dominik Rudnicki
Dominik Rudnicki
2024-02-08
Pełen profesjonalizm. Widoczne efekty działań przez firmę zwiększają skuteczność reklamy. Polecam! Pozdrawiam
Arkadiusz Gwizdała
Arkadiusz Gwizdała
2024-01-24
Polecam współpracę z Infron. Pełne zaangażowanie, odpowiedni dobór grup docelowych - zmieniliśmy agencję (współpracowaliśmy wcześniej z dwoma dużymi agencjami) i teraz jesteśmy dopiero zadowoleni z wyników.
Adrian Wójcik
Adrian Wójcik
2024-01-15
Sprawna obsługa, poziom merytoryczny na wysokim poziomie, szybki czas reakcji i duża wiedza w temacie.
Ilona Pietrzak
Ilona Pietrzak
2024-01-12
Polecam! Szybka, bezproblemowa komunikacja, fajny kreatywny i pomocny zespół. Terminowa, profesjonalna i dobrze wykonana praca:)
Vipol Plaza
Vipol Plaza
2023-11-03
Firma Infron efektywnie przywróciła funkcjonalność naszej witryny internetowej. Interwencja była szybka i sprawna, a kontakt dobry i konkretny. Polecamy z pełnym przekonaniem.
Faustyna Masłyk
Faustyna Masłyk
2023-10-27
Rzetelna, terminowa i mierzalna współpraca. Jasno wyjaśnione zagadnienia oraz propozycje rozwiązań wdrożone z uwzględnieniem charakterki branży. Prywatnie jestem fanką Tomka T.- spokój, który od niego bije totalnie uzupełnia mój temperament.
Wojciech Suda
Wojciech Suda
2023-06-22
Z Infron znamy się kilka lat. Polecałem ich już kilka razy, miałem też przyjemność prowadzić ich dla zespołu szkolenie - warsztaty z ciągłego doskonalenia. Nie każda firma chce inwestować pieniądze w rozwój. A przecież ten rozwój przekłada się na lepszą pracę u Klientów, jak i wewnątrz samej firmy.
Grzegorz Nagaba
Grzegorz Nagaba
2023-06-01
Agencja marketingowa Infron wykonała dla nas profesjonalną analizę naszych ustawień Google Analytics oraz kampanii Google Ads i przedstawiła nam plan zmian, który dopasowany był do naszych indywidualnych potrzeb. Polecamy tę firmę innym, którzy szukają specjalisty w dziedzinie marketingu cyfrowego.
Damian Rutkowski
Damian Rutkowski
2023-05-26
Super kontakt. Pomocni, szybcy w działaniu i kreatywni 🙂 Polecam firmę Infron!
Blue Topaz Jubiler
Blue Topaz Jubiler
2023-05-18
Nasza współpraca już trochę trwa. Przyznamy szczerze, że układa się dość pomyślnie. Wielkim plusem jest dobry kontakt. Dokładają wszelkich starań w rozwój i sukces naszego sklepu. Uzyskaliśmy wiele cennych porad, jak i wskazówek. Jednymi słowy firma godna polecenia.