Analiza branży kawowej w internecie

Aleksandra Dąbrowska

Od kilku lat w wyszukiwarkach stale rośnie popularność haseł związanych z kawą. Jeszcze w 2018 roku potencjał słów kluczowych w tym segmencie przekraczał 100 tys., by już w 2021 roku osiągnąć niemal dwukrotnie wyższy poziom. To dynamicznie rozwijająca się branża, w której wciąż można liczyć na coraz wyższe zyski, pod warunkiem że przedsiębiorcy dobrze wyczują rynek i zoptymalizują swoje działania marketingowe. W tym celu niezbędna jest szczegółowa analiza danych rynkowych.

Analiza widoczności sklepów internetowych

Najbardziej popularne e-sklepy z kawą notują ruch organiczny na poziomie 100-200 tysięcy wejść, firmy plasujące się tuż za ścisłą czołówką – na poziomie kilkudziesięciu tysięcy. Sprzedażowy lider może pochwalić się wynikiem wynoszącym blisko dwieście tysięcy wejść. Te liczby obrazują jak wysoki ruch mogą osiągać sklepy specjalizujące się w sprzedaży kawy. Perspektywa rozwoju i powiększania bazy klientów jest więc jak najbardziej realna. Trzeba jednak wiedzieć jak zachęcić osoby zainteresowane kupnem do odwiedzenia właśnie Twojej witryny.

Nazwa FirmySłowa KluczowePotencjalny Ruch OrganicznyPopularne słowa kluczowe
coffeedesk.pl25100180 000flat white
french press bialetti
kawa po wiedeńsku
bawarka
kawa speciality
mocca master
konesso.pl22700125 000kawa americano
kawa ziarnista
kawa latte
kawa po turecku
swiezopalona.pl1950065100najdroższa kawa
tonic espresso
aeropress
kawiarka na indukcję
aquafaba kawa
świeżo palona kawa ziarnista
przyjacielekawy.pl1560061800affogato
kawa ziarnista
chai latte
kawa kopi luwak
kuloodporna kawa
cold brew
sklepkawa.pl520039600kawa ziarnista
lavazza
movenpick kawa
sklep z kawą
sklepy-cynamonowe.eu430018200kawa ziarnista
kawa rozpuszczalna
kawa dallmayr
kawa davidoff
tommycafe.pl440014300kawa sypana
robusta
palarnia kawy
kopi luwak
zestaw kaw
kawa parzona na zimn
okawy smakowe
kawa365.pl60008900kawa ziarnista
kawa zavida
kawa pasticceria
coffeeandsons.pl13008300palarnia kawy
kawa ziarnista bezkofeinowa
szkolenia baristyczne
gorillacoffee.pl27005800cold brew
kawa z miodem
irish coffee
sposoby parzenia kawy
lacava.pl18005400palarnia kawy
speciality coffee
wypalarnia kawy
manufakturakawy.com16005200palarnia kawy
drip kawa
sklep z kawą warszawa
clever dripper
swiezowypalana.pl21004200kawa świeżo palona
kawa do aeropressu
wypalarnia kawy
stopień palenia kawy
javacoffee.pl15003300moka pots
sproud
marcala
kawa java
mleko grochowe
bemybean.pl380866palarnia kawy kraków
kraków sklep z kawą
kawy rzemieślnicze
wysocki.coffee443489kawy alternatywne
mojelovekawowe.pl1200188kawa arabica
kolumbia excelso kawa
blue mountain
kawa mielona smakowa

Słowa kluczowe i sezonowość

Najbardziej popularne hasło w tym segmencie rynku to „kawa ziarnista”, Internauci często poszukują też w sieci palarni kawy. Kolejne popularne słowa kluczowe powiązane są już z konkretnymi markami, więc warto sprawdzić czy towary tych producentów znajdują się na stałe w ofercie Twojego sklepu. Trzeba też zadbać o to, żeby zawsze były dostępne na stanie w odpowiedniej ilości, w przeciwnym razie ruch organiczny nie przełoży się na większe zyski i na pozyskanie stałych klientów.

Popularne słowa kluczowe

Wszystkie hasła związane z kawą

Hasła sprzedażowe dotyczące sklepów internetowych

Największy wzrost wyszukiwań organicznych odnotowuje się pod koniec każdego roku. Tendencja zwyżkowa pojawia się zazwyczaj już w październiku, by osiągnąć szczyt w pierwszej połowie grudnia. Okazuje się więc, że dobra kawa jest jednym z najczęściej wybieranych upominków świątecznych i mikołajkowych. Warto uwzględnić te dane i przygotować specjalne oferty sezonowe.

Spadek zainteresowania hasłami związanymi z kawą przypada na lato, zwłaszcza na czerwiec i lipiec. W okresie wysokich temperatur konsumpcja kawy maleje, co przekłada się na zmniejszone zainteresowanie kupnem. Spadek sprzedaży w tym okresie jest zatem nieunikniony i trzeba się na to przygotować. Być może warto poszukać jakiejś alternatywy i promować hasła związane z kawowymi napojami mrożonymi?

Kawa ziarnista ma obecnie bardzo duże potencjały, coraz więcej ludzi korzysta z ekspresów i młynków do kawy, jest też spory potencjał w hasłach typu ‘kawa do ekspresu’.

Zapytania użytkowników, którzy w google szukają kawy na allegro

Na Allegro klienci poszukują przede wszystkim kawy ziarnistej, choć w wyszukiwaniach ponownie pojawiają się zapytania o marki, które w powszechnej opinii kojarzone są z dobrą jakością i przystępną ceną.

Analiza reklam internetowych – gdzie można się reklamować?

Reklamy produktowe w Google Ads

Kampania PLA w Google (inaczej produktowa) to absolutny must have, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie online. Zwróć jednak uwagę na to, czy Twoja konkurencja nie sprzedaje tych samych produktów w znacznie niższej cenie, ponieważ o sukcesie tego typu kampanii w znacznej części poza odpowiednią optymalizacją, decyduje również i cena:

Reklamy tekstowe w Google Ads

O skuteczności reklamy tekstowej decyduje przede wszystkim dobra treść, dostosowana do kryteriów wyszukiwarek, ale również atrakcyjna dla użytkowników, czyli zachęcająca ich do kliknięcia i zakupu. Przemyślane call to action przełoży się na zwiększenie konwersji. Trzeba zadbać także o jakość usług i zachęcać klientów do wystawiania opinii. W reklamach tekstowych wyświetlają się oceny, co stanowi dodatkową motywację do zainteresowania się ofertą.

Reklamy na allegro

Reklamy na Allegro to stosunkowo nowy trend, który zyskuje jednak coraz większą popularność. Promowane oferty wyświetlają się na samej górze listy, więc  to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.  

Przykładowe kreacje Facebook ads

Social media to olbrzymia baza potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu w Facebook Ads są niebanalny content i dobrej jakości zdjęcie. Firmy produkujące bądź sprzedające kawę reklamują się tam z dobrym skutkiem.

Wnioski:

Google, Allegro i Facebook to najlepsze kanały reklamy kawy. Potencjał haseł stale wzrasta, więc warto zainwestować zarówno w kampanie searchowe, jak i w kampanie PLA (produktowe).

Analiza aktywności Social Media

Nazwa firmyLiczba obserwującychLink do fanpage
sklepkawa.pl35540https://www.facebook.com/sklepkawapl
sklepy-cynamonowe.eu668https://www.facebook.com/cynamonowesklepy
tommycafe.pl12000https://www.facebook.com/tommycafe.kawa
gorillacoffee.pl3114https://www.facebook.com/gorillacoffeepl
coffeeandsons.pl14484https://www.facebook.com/coffeeandsons
javacoffee.pl11181https://www.facebook.com/javacoffeeroasters/
manufakturakawy.com5769https://www.facebook.com/manufakturakawy
swiezowypalana.pl3600https://www.facebook.com/SwiezoWypalana
lacava.pl5182https://www.facebook.com/lacavapalarnia/
swiezopalona.pl16598https://www.facebook.com/swiezopalona
coffeedesk.pl67264https://www.facebook.com/coffeedeskpl
przyjacielekawy.pl15973https://www.facebook.com/PrzyjacieleKawy
konesso.pl22700https://www.facebook.com/sklepkonesso
kawa365.pl1781https://www.facebook.com/Kawa365/
bemybean.pl1506https://www.facebook.com/bemybean.palarnia
wysocki.coffee1594https://www.facebook.com/wysocki.coffee
mojelovekawowe.pl1200https://www.facebook.com/moje.love.kawowe

Ruch organiczny w sklepach przekłada się także na zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze sklepy skupiły wokół siebie nawet kilkudziesięciotysięczną społeczność obserwujących.

Na kilkadziesiąt przeanalizowanych sklepów internetowych sprzedających kawę ziarnistą, zaledwie 5% sprzedaje do innych krajów i ma inną wersję językową.

Pomysły na artykuły blogowe wyszukiwane przez ludzi

Dobrym pomysłem jest umieszczenie w witrynie sklepu bloga. Internauci chcą pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą chociażby sposobów parzenia kawy, jej jakości czy też wpływu na organizm człowieka. Regularne umieszczanie wartościowych wpisów na blogu zintensyfikuje ruch na stronie, a ponadto przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów.

  • Kawa kuloodporna
  • Kawy alternatywne
  • Kawa parzona na zimno
  • Sposoby parzenia kawy
  • Czy kawa wypłukuje magnez
  • Kawa z miodem
  • Która kawa jest najlepsza (ranking)

Youtube – ciekawa forma content marketingu

Oto przegląd najpopularniejszych kanałów na Youtubie prowadzonych przez sklepy z tej branży:

Coffedesk – nie nagrywają systematycznie, ale starsze treści cały czas generują dużo wyświetleń

Przyjacielekawy – również nie nagrywają regularnie, ale treści poradnikowe cały czas generują wyświetlenia

Konesso – nagrywają regularnie między innymi przepisy na różne rodzaje kaw – jest to na pewno ciekawy kierunek na rozwój content marketingu

Dobra palarnia kawy – nagrywają regularnie filmy wysokiej jakości – warto ich śledzić 🙂

Sklepkawa.pl – Od 4 miesięcy filmy pojawiają się stosunkowo regularnie, wyświetleń póki co dużo nie ma, ale na pewno systematyczna praca w tym kierunku się opłaci!

Materiały video, zwłaszcza dotyczące obsługi urządzeń do parzenia kawy, mogą zainteresować tysiące osób. Co prawda, przygotowanie takich nagrań jest czasochłonne i wymaga specjalistycznych umiejętności, ale efekty są warte wysiłku. Video jest bardziej atrakcyjną formą niż tekst i pozwala zademonstrować czynności, które trudno precyzyjnie opisać za pomocą słów. Klienci na pewno docenią fakt, że pomagasz im przy obsłudze ekspresu lub podpowiadasz jak zaparzyć dobrą kawę bez użycia profesjonalnych urządzeń.

Uwaga, gratisy!

Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania:

  • jakich wydatków w Google można się spodziewać reklamując określone kawy?
  • na ile kliknięć przełożą się te wydatki?
  • ilu internautów szuka informacji o określonym gatunku kawy i jak wygląda sezonowość?
  • które słowa kluczowe są najtańsze, a które najdroższe?
  • czy użytkownicy wpisują zapytania dotyczące oferty hurtowej? Jeśli tak, to jakie?
  • o czym warto pisać na blogu, żeby rzeczywiście odpowiadać na potrzeby internautów?
  • jak nazywać swoje produkty i kategorie w sklepie, żeby zdobywać większy ruch na stronie?

  

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatny dostęp do pulpitu.
Podany przez Państwa adres mailowy musi być połączony z usługami Google, tylko wtedy mamy możliwość nadania dostępu do raportu.