Analiza słów kluczowych pokazuje, że właściciele chcą zapewnić swoim czworonożnym przyjaciołom to, co najlepsze. Popularność haseł związanych z karmą rośnie i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend mógł się w najbliższym czasie zmienić. Wzrasta również świadomość klientów w kwestii jakości produktów. Coraz częściej szukają karm o konkretnym składzie lub o konkretnych właściwościach. Sprawdź nasze analizy i dowiedz się jak zwiększać sprzedaż karmy w swoim sklepie online.
Analiza widoczności sklepów internetowych
Najwięksi gracze na rynku odnotowują ruch na poziomie ponad 1000000 wejść. Te liczby świadczą o tym, jak duży jest popyt na produkty dla zwierząt. To naprawdę potężny rynek, na którym można wiele zdziałać i znacznie powiększać swoje zyski.
Nazwa Firmy | Słowa Kluczowe | Ruch Organiczny | Popularne słowa |
https://www.zooplus.pl/ | 121000 | 1100000 | zooplus sklep zoologiczny legowisko dla psa |
https://fera.pl/ | 124000 | 1100000 | maine coon owczarek szwajcarski dog argentyński |
https://zooart.com.pl/ | 164000 | 1000000 | zooart owczarek belgijski |
https://apetete.pl/ | 96400 | 354000 | karma dla psa sklep zoologiczny maltipoo |
https://johndog.pl/ | 76500 | 310000 | john dog szelki dla psa mata chłodząca dla psa |
https://www.maxizoo.pl/ | 58300 | 268000 | maxi zoo sklep zoologiczny rasy małych psów rasy dużych psów |
https://rikoland.pl/ | 50700 | 239000 | rikoland przysmaki dla psa |
https://psibufet.pl/ | 21000 | 206000 | border collie psibufet imiona dla psa |
https://www.dolina-noteci.pl/ | 16300 | 98300 | dolina noteci karma dla psa dolina noteci rafi karma dla psa |
https://www.karusek.com.pl/ | 46500 | 93400 | akcesoria dla psów karusek mata chłodząca dla psa |
https://www.keko.pl/ | 32100 | 89600 | odrobaczanie psa ciepły nos u psa dysplazja u psa |
https://www.krakvet.pl/ | 54900 | 76400 | dobra tania karma dla psa sklep zoologiczny online |
https://zooexpress.pl/ | 19900 | 65400 | probiotyk dla psa brit care krople na kleszcze dla psa |
https://www.bitiba.pl/ | 10500 | 58600 | bitiba buda dla psa |
https://www.mojamiska.pl/ | 14500 | 30400 | pies do bloku pyralgina dla psa leki przeciwbólowe dla psa |
https://empireshop.pl/ | 4000 | 9700 | empire karma kalkulator karmy dla psa karma dla buldoga |
https://kelpi.pl/ | 10500 | 8700 | klepi sklep brit care josera kida |
https://sklepzkarmami.pl/ | 7000 | 5300 | sklep z karmami brodawka u psa |
https://www.zoopers.pl/ | 1700 | 2000 | sucha karma dla psa sucha karma dla szczeniaka domowy sposób na pchły |
https://lugers.pl/ | 4700 | 2000 | rafi karma dla psa mokra karma dla psa |
Słowa kluczowe i sezonowość
Każda branża ma lepsze i słabsze miesiące w roku. W przypadku karm dla psów największe wzrosty przypadają zazwyczaj na styczeń i luty, a w ostatnich latach także na grudzień. Z kolei zastoju należy spodziewać się w czerwcu, lipcu i w sierpniu, czyli w okresie wakacyjnym.
Potencjał wszystkich słów związanych z karmami
Na przestrzeni ostatnich lat właściciele czworonogów znacznie częściej poszukują karm hipoalergicznych. Rośnie troska o zdrowie zwierząt. Coraz popularniejsze są zdrowe karmy jak np. hipoalergiczne, dietetyczne, czy monoproteinowe. Świadomość ludzi w tym kierunku się zmienia, chcą, aby ich pupile odżywiały się w przyzwoity sposób i potencjał na zdrowe zamienniki mają tendencje wzrostową; warto dodać takie kategorie i produkty do swojego sklepu.
Karmy hipoalegriczne
Pojawia się także coraz więcej zapytań o karmy zawierające konkretny składnik np. jagnięcinę. Skład produktu ma więc zasadnicze znaczenie. Warto wziąć to pod uwagę, podczas przygotowywania opisów karm w swoim sklepie.
Karma z Jagnięciną
Zapytania użytkowników, którzy w google szukają karmy na allegro
Nie zapominaj o popularnych platformach sprzedażowych. Allegro wraca do łask, więc warto wykorzystać potencjał tej strony. Trzeba tylko dopasować swoją ofertę do haseł używanych przez klientów i poprowadzić kampanię marketingową z pomysłem.
Analiza reklam internetowych – gdzie można się reklamować?
Reklamy produktowe w Google Ads
Kampania PLA w Google (inaczej produktowa) to absolutny must have, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie online. Zwróć jednak uwagę na to, czy Twoja konkurencja nie sprzedaje tych samych produktów w znacznie niższej cenie, ponieważ o sukcesie tego typu kampanii w znacznej części poza odpowiednią optymalizacją, decyduje również i cena:
Reklamy tekstowe w Google Ads
O skuteczności reklamy tekstowej decyduje przede wszystkim dobra treść, dostosowana do kryteriów wyszukiwarek, ale również atrakcyjna dla użytkowników, czyli zachęcająca ich do kliknięcia i zakupu. Przemyślane call to action przełoży się na zwiększenie konwersji. Trzeba zadbać także o jakość usług i zachęcać klientów do wystawiania opinii. W reklamach tekstowych wyświetlają się oceny, co stanowi dodatkową motywację do zainteresowania się ofertą.
Reklamy na allegro
Reklamy na Allegro to stosunkowo nowy trend, który zyskuje jednak coraz większą popularność. Promowane oferty wyświetlają się na samej górze listy, więc to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.
Przykładowe kreacje Facebook ads
Social media to olbrzymia baza potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu w Facebook Ads są niebanalny content i dobrej jakości zdjęcie. Firmy produkujące bądź sprzedające karmę reklamują się tam z dobrym skutkiem.
Wnioski:
Reklama w Internecie jest tańsza w porównaniu z konwencjonalnym marketingiem, a zarazem bardziej efektywna. Oczywiście, pod warunkiem że wiemy jako poprowadzić kampanię… O efektach decyduje wiele czynników m.in.: dobór słów kluczowych, pomysłowa kreacja, określenie grupy docelowej i analiza sytuacji rynkowej. To strategiczne przedsięwzięcie, które może znacznie zwiększyć Twoje zyski.
Analiza aktywności Social Media
Nazwa Firmy | Liczba Obserwujących | Link do Fanpage |
---|---|---|
Zooplus | 738500 | https://www.facebook.com/zoopluspl |
Johndog | 126625 | https://www.facebook.com/johndoglifestyle |
Zooart | 117282 | https://www.facebook.com/sklepzooart |
Apetete | 76386 | https://www.facebook.com/apetetepl |
Fera | 74249 | https://www.facebook.com/sklepferapl |
MaxiZoo | 66366 | https://www.facebook.com/MaxiZooPolska |
Dolina Noteci | 55108 | https://www.facebook.com/dolinanotecikarma |
Krakvet | 40664 | https://www.facebook.com/krakvet |
Rikoland | 24553 | https://www.facebook.com/rikolandpl |
Karusek | 20301 | https://www.facebook.com/karusekcompl |
Zoopers | 15203 | https://www.facebook.com/zooperspl-286393375616572 |
PsiBufet | 13626 | https://www.facebook.com/psibufet |
Zooexpress | 12092 | https://www.facebook.com/SklepZooexpress |
Lugers | 7200 | https://www.facebook.com/profile.php?id=100076290695855 |
Sklepzkarmarmi.pl | 3540 | https://www.facebook.com/sklepzkarmami |
Bitiba | 2100 | https://www.facebook.com/bitibapl |
Kelpi | 1800 | https://www.facebook.com/SklepKelpi |
Ruch organiczny w sklepach przekłada się także na zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze sklepy skupiły wokół siebie nawet kilkudziesięciotysięczną społeczność obserwujących.
Popularne są grupy na facebooku czy fora, dotyczące tego jaką karmę dla zwierząt wybrać – jest to również dobry kierunek znalezienia swojego potencjalnego odbiorcy ale i produktu polecanego przez użytkowników; grupy na facebooku oraz fora są również bardzo dobrym źródłem pozyskiwania tematów na bloga.
Pomysły na Content Marketing
Reklama nie opiera się wyłącznie na zachwalaniu własnych produktów. Chodzi raczej o to, żeby zapewnić klientom dokładnie to, czego potrzebują. Strona www Twojego sklepu powinna więc stać się również bazą wiedzy na temat karm i hodowli psów. Pomyśl o wygodzie użytkowników. Być może warto podpowiedzieć im ile karmy potrzebują dla swojego psa?
- Kalkulator karmy – ciekawy sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu
- Imiona dla psa – sam początek lejka marketingowego, tani i łatwy do pozyskania ruch wśród osób, które z dużym prawdopodobieństwem mają lub niedługo będą miały psa
- Domowy sposób na pchły – artykuł dla właścicieli czworonogów
- Od kiedy karma dla dorosłego psa
- Jaka karma dla szczeniaka/Ranking karm dla szczeniąt
Coraz więcej stron implementuje również rozwiązania, które ułatwiają użytkownikom wybranie “odpowiedniej” karmy dla swojego zwierzaka – jest to bardzo dobre rozwiązanie ponieważ po wypełnieniu takiego formularza przez potencjalnego klienta, sklep może wysłać propozycję z ofertą produktową. Taką osobę możemy też od razu dodac do naszej bazy mailingowej.
Youtube – ciekawa forma content marketingu
Oto przegląd popularnych kanałów i filmów na youtube, na których naszym zdaniem warto się wzorować.
Projekt Pies – 32 tys. subskrybcji
John Dog – perfekcyjny kanał branżowy, regularne podcasty. LINK
Piesologia – LINK
Uwaga, gratisy!
Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu Google Data Studio / Looker Studio, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania:
- które słowa kluczowe są najtańsze, a które najdroższe?
- o czym warto pisać na blogu, żeby rzeczywiście odpowiadać na potrzeby internautów?
- jakich wydatków w Google można się spodziewać reklamując karmę?
- na ile kliknięć przełożą się te wydatki?
- jak nazywać swoje produkty i kategorie w sklepie, żeby zdobywać większy ruch na stronie?
- ilu internautów szuka informacji o określonych karmach i jak wygląda sezonowość?