Poznajmy się i porozmawiajmy o możliwej współpracy.
Zapraszamy na cotygodniowy przegląd ze świata marketingu i e-commerce, gdzie omawiamy najnowsze trendy i zmiany w branży. W dzisiejszej prasówce porozmawiamy o najnowszych aktualizacjach, które wprowadzono m.in. na platformie LinkedIn oraz w Google Analytics 4. Dowiecie się również, jak może to wpłynąć na reklamodawców i sprzedawców.
Klienci coraz częściej zwracają uwagę na koszty wysyłki, szybkość i politykę zwrotów przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dlatego też sprzedawcy internetowi muszą z góry przedstawić szczegóły dotyczące wysyłki i zwrotów.
Najważniejsze informacje:
Rozszerzone wyświetlanie przez Google informacji o wysyłce i zwrotach w wynikach wyszukiwania ma na celu zwiększenie satysfakcji użytkowników z zakupów online i poprawę sukcesu firm zajmujących się handlem elektronicznym. Dostarczając dokładniejszych informacji, sprzedawcy detaliczni mogą potencjalnie ograniczyć porzucanie koszyków i zwiększyć sprzedaż. Zaktualizowane raporty i narzędzia Search Console pomogą sprzedawcom detalicznym zapewnić dokładne i kompletne informacje o wysyłce i zwrocie.
Informacje o wysyłce i zwrotach kwalifikujących się produktów będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, początkowo w Stanach Zjednoczonych, a wkrótce w innych krajach.
Wprowadzenie nowych opcji weryfikacji na LinkedIn jest odpowiedzią na rosnącą aktywność oszustów na platformie. Osoby, które wcześniej dodawały nieprawdziwe informacje na swoje profile, będą musiały zrezygnować z takiej praktyki, gdyż teraz będą one łatwo sprawdzalne.
Platforma oferuje trzy dodatkowe opcje weryfikacji:
Dzięki temu, firmy i pracodawcy będą mieli większą pewność, że informacje na profilach kandydatów są rzetelne, co ułatwi im podejmowanie decyzji rekrutacyjnych.
Dodatkowa funkcjonalność sekcji „Podsumowanie Twojej reklamy Google” może teraz pozwolić użytkownikom zalogowanym w panelu Google Ads na edycję reklam oraz stosowanie rekomendacji, bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Czy to oznacza, że Google staje się bardziej elastyczne dla reklamodawców?
Zmiana ta może mieć pozytywny wpływ na reklamodawców, ponieważ ułatwia ona dostosowanie reklam do rynku i pozwala na szybką reakcję na zmiany. Jednak warto zaznaczyć, że niektóre rekomendacje mogą być nieodpowiednie dla kampanii, dlatego ważne jest, aby dokładnie przeanalizować je przed ich zastosowaniem.
GA4 wprowadza metodę liczenia konwersji „raz na sesję”, co pozwala użytkownikom na większą elastyczność w analizie danych. W porównaniu z metodą „raz na zdarzenie”, która liczy każde zdarzenie jako konwersję, nowa metoda liczenia pozwala użytkownikom na liczenie jednej konwersji na sesję, podobnie jak działa to w Universal Analytics. W ten sposób użytkownicy mają więcej opcji w wyborze metody liczenia, co pozwala na dokładniejszą analizę zachowań użytkowników na stronie lub aplikacji.
Warto zauważyć, że GA4 automatycznie użyje metody domyślnej w przypadku, gdy użytkownik nie wybierze konkretnej metody.
Domyślnie GA4 stosuje metodę „raz na sesję” dla celów utworzonych na bazie Universal Analytics lub z pomocą narzędzia migracji celów po lutym 2023 r. W przypadku pozostałych celów domyślnie stosowana jest metoda „raz na zdarzenie”.
Zmiana metody liczenia jest prosta i może być dokonana w ustawieniach Administracja > Konwersje w Google Analytics.