UOKiK skontrolował sklepy: pierwsze kary i nowe zasady oznaczania cen

Monika Dylewska

Cotygodniowa prasówka, w której zbieramy najważniejsze wiadomości ze świata dla reklamodawców i przedsiębiorców. Przygotujcie się na kompendium wiedzy i ciekawych informacji!

1# Google Bard – ruszyły pierwsze testy

Bard jest już dostępny dla niektórych użytkowników, dodatkowo Google otworzył listę oczekujących dla osób z Wielkiej Brytanii i USA.

Oto niektóre z różnic między czatami AI:

  • Google Bard nie jest pozycjonowany jako wyszukiwarka, podczas gdy Bing Chat jest ściśle związany z wyszukiwarką Bing.
  • Bard działa szybciej oraz nie ma reklam, podczas gdy Bing działa wolniej i wyświetla reklamy.
  • Cytaty/linki: Bard rzadko pokazuje cytaty/linki, natomiast Bing Chat prezentuje je w znacznie bardziej widoczny sposób.

2# UOKiK wprowadza zmiany: rekomendacje dla sklepów w kwestii oznaczania cen produktów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) intensyfikuje działania na rzecz przejrzystości cenowej w sklepach. Przygotowuje się do wydania rekomendacji dotyczących prawidłowego oznaczania cen dla sprzedawców zarówno stacjonarnych, jak i internetowych. Przeprowadzając kontrole okazało się, że nie wszyscy przedsiębiorcy dostosowali swoje praktyki handlowe do nowego prawa, a problemem jest przede wszystkim niewłaściwe uwidacznianie cen, w tym najniższej z ostatnich 30 dni przed obniżką.

Co więcej, handlowcy, którzy nieprawidłowo informują konsumentów o obniżkach cen, mogą spodziewać się pierwszych kar w drugiej połowie bieżącego roku.

3#  Google Ads testuje plakietki weryfikacyjne

Niebieska plakietka zawiera kółko z wypukłościami i znacznik wyboru, który informuje użytkowników, że reklamodawca został zweryfikowany przez Google i spełnia określone wymagania dotyczące reklamowania się na platformie. Taki znacznik może zwiększyć pewność użytkowników w klikaniu reklam i potencjalnie prowadzić do wyższych współczynników klikalności oraz konwersji.

Warto zauważyć, że niebieska plakietka może również pomóc reklamie wyróżnić się spośród innych reklam na platformie, co jest dodatkowym atutem dla reklamodawców.