TikTok wchodzi na rynek reklam w wyszukiwarkach

Monika Dylewska

Odkrywaj z nami najnowsze trendy, najświeższe pomysły i najbardziej zaskakujące informacje z internetowego świata. Zapraszamy na cotygodniowy przegląd internetu ze świata e-commerce i marketingu!

1# Nowe możliwości dla reklamodawców: TikTok wchodzi na rynek reklam w wyszukiwarkach

TikTok, popularna aplikacja do krótkich filmów, szykuje się do wprowadzenia nowej funkcji, pozwalającej na reklamowanie w wyszukiwarce. W ten sposób rzuca bezpośrednie wyzwanie dla Google i Microsoftu na rynku reklam. 

Umożliwi reklamodawcom licytowanie określonych słów kluczowych i fraz związanych z ich produktami lub usługami. Prawdopodonie TikTok oferować będzie unikalne funkcje i opcje kierowania reklamami, których nie znajdziemy na platformie Google.

Dla konsumentów wejście TikToka na rynek reklam w wyszukiwarce może oznaczać bardziej trafne i ukierunkowane reklamy. Platforma posiada szybko rosnącą bazę użytkowników, która w dużej mierze składa się z młodego pokolenia. Według badań, prawie 40% młodych ludzi, szukających miejsca na lunch, poszukiwałoby go na TikToku lub Instagramie, a nie w Mapach Google lub wyszukiwarce. 

Zdecydowanie warto przemyśleć obecność na tej platformie, aby zwiększyć swoją widoczność i zyskać nowych klientów.

2# Platformy internetowe przekażą dane sprzedawców do urzędu skarbowego

Sprzedawcy korzystający z platform internetowych, takich jak Allegro, OLX czy Vinted, zostaną poddani kontroli podatkowej w ramach unijnej dyrektywy DAC7, która ma na celu celu uszczelnienie systemu podatkowego i zapobieganie unikaniu płacenia podatków przez sprzedawców internetowych.

Nowe przepisy mają obowiązywać sprzedawców, którzy dokonali co najmniej 30 transakcji na jednej platformie za minimum 2000 euro w ciągu roku. Jednak, jeśli sprzedaż odbywa się na kilku platformach, teoretycznie nie zostaną one objęte tymi przepisami. Wszystkie dane będą musiały zostać przekazane przez platformy do urzędu skarbowego do końca stycznia 2024 roku. 

Jeśli platformy nie spełnią swoich nowych obowiązków w zakresie raportowania, będą narażone na kary finansowe w wysokości nawet 5 milionów złotych (nie mniej niż 100 tysięcy złotych) oraz usunięciem z rejestru podatników VAT.

#3 Microsoft uruchamia wersję beta reklam dla lekarzy i klinik

Microsoft uruchomił wersję beta reklam dla lekarzy i klinik, która ma pomóc reklamodawcom i pracownikom służby zdrowia w lepszym dotarciu do swojej grupy docelowej. Platforma umożliwi generowanie reklam, które będą dostosowane do wyszukiwanych schorzeń, objawów, specjalistów i innych kryteriów, bez konieczności używania słów kluczowych.

Reklamy dostarczą użytkownikom informacji w czasie rzeczywistym oraz będą generowane dynamicznie na podstawie informacji określonych w pliku danych, takich jak specjalizacje, lokalizacje i rodzaj usług, co pozwoli na bardziej trafne dopasowanie do intencji użytkownika. 

Zainteresowani reklamodawcy lub pracownicy służby zdrowia mogą dołączyć do otwartej wersji beta, kontaktując się z przedstawicielem firmy Microsoft.

#4 Czat GPT-4 – bardziej kreatywny i skuteczny, zapowiada rewolucję w pisaniu i analizie tekstu

Najnowsza wersja modelu językowego opracowanego przez OpenAI, zapowiada większą dokładność i szerszą wiedzę ogólną, co umożliwi mu rozwiązywanie trudnych problemów z jeszcze większą precyzją.

Najważniejsze zmiany:

  • zwiększone zdolności do generowania, edytowania i iterowania w ramach kreatywnych i technicznych zadań związanych z pisaniem,
  • GPT-4 jest w stanie obsłużyć ponad 25 000 słów tekstu, co pozwala na tworzenie długich treści, rozszerzone konwersacje oraz wyszukiwanie i analizę dokumentów,
  • zdolność do obsługi obrazów jako danych wejściowych, co umożliwia generowanie podpisów, klasyfikacji i analiz.

OpenAI informuje, że prawdopodobieństwo uzyskania rzeczowych odpowiedzi z GPT-4 jest o 40% większe niż w przypadku jego poprzednika. 

Dostęp do GPT-4 maja zarówno subskrybenci ChatGPT Plus, jak i programiści korzystający z interfejsu API.

#5 Google Workspace rewolucjonizuje tworzenie dokumentów za pomocą sugestii zasilanych sztuczną inteligencją

Google wprowadza do swojego pakietu Workspace generatywną sztuczną inteligencję, która zrewolucjonizuje sposób, w jaki korzystamy z Dokumentów i Gmaila. Już niedługo użytkownicy będą mogli skorzystać z podpowiedzi podobnych do tych, jakie oferuje ChatGPT.

Dzięki nowym funkcjom użytkownicy będą mogli po prostu wpisać temat, o którym chcą napisać, a wersja robocza zostanie natychmiast wygenerowana. Jeśli użytkownik będzie chciał dodać coś do dokumentu, będzie miał możliwość rozwinięcia lub skrócenia wiadomości oraz dostosowania tonu, aby był bardziej zabawny lub profesjonalny — wszystko to za pomocą kilku kliknięć

W nadchodzących tygodniach Google udostępni te nowe funkcje testerom, którzy będą mogli złożyć opinie na temat nowych funkcji.