Poznajmy się i porozmawiajmy o możliwej współpracy.
Od kilku lat w wyszukiwarkach stale rośnie popularność haseł związanych z kawą. Jeszcze w 2018 roku potencjał słów kluczowych w tym segmencie przekraczał 100 tys., by już w 2021 roku osiągnąć niemal dwukrotnie wyższy poziom. To dynamicznie rozwijająca się branża, w której wciąż można liczyć na coraz wyższe zyski, pod warunkiem że przedsiębiorcy dobrze wyczują rynek i zoptymalizują swoje działania marketingowe. W tym celu niezbędna jest szczegółowa analiza danych rynkowych.
Najbardziej popularne e-sklepy z kawą notują ruch organiczny na poziomie 100-200 tysięcy wejść, firmy plasujące się tuż za ścisłą czołówką – na poziomie kilkudziesięciu tysięcy. Sprzedażowy lider może pochwalić się wynikiem wynoszącym blisko dwieście tysięcy wejść. Te liczby obrazują jak wysoki ruch mogą osiągać sklepy specjalizujące się w sprzedaży kawy. Perspektywa rozwoju i powiększania bazy klientów jest więc jak najbardziej realna. Trzeba jednak wiedzieć jak zachęcić osoby zainteresowane kupnem do odwiedzenia właśnie Twojej witryny.
Nazwa Firmy | Słowa Kluczowe | Potencjalny Ruch Organiczny | Popularne słowa kluczowe |
---|---|---|---|
coffeedesk.pl | 25100 | 180 000 | flat white french press bialetti kawa po wiedeńsku bawarka kawa speciality mocca master |
konesso.pl | 22700 | 125 000 | kawa americano kawa ziarnista kawa latte kawa po turecku |
swiezopalona.pl | 19500 | 65100 | najdroższa kawa tonic espresso aeropress kawiarka na indukcję aquafaba kawa świeżo palona kawa ziarnista |
przyjacielekawy.pl | 15600 | 61800 | affogato kawa ziarnista chai latte kawa kopi luwak kuloodporna kawa cold brew |
sklepkawa.pl | 5200 | 39600 | kawa ziarnista lavazza movenpick kawa sklep z kawą |
sklepy-cynamonowe.eu | 4300 | 18200 | kawa ziarnista kawa rozpuszczalna kawa dallmayr kawa davidoff |
tommycafe.pl | 4400 | 14300 | kawa sypana robusta palarnia kawy kopi luwak zestaw kaw kawa parzona na zimn okawy smakowe |
kawa365.pl | 6000 | 8900 | kawa ziarnista kawa zavida kawa pasticceria |
coffeeandsons.pl | 1300 | 8300 | palarnia kawy kawa ziarnista bezkofeinowa szkolenia baristyczne |
gorillacoffee.pl | 2700 | 5800 | cold brew kawa z miodem irish coffee sposoby parzenia kawy |
lacava.pl | 1800 | 5400 | palarnia kawy speciality coffee wypalarnia kawy |
manufakturakawy.com | 1600 | 5200 | palarnia kawy drip kawa sklep z kawą warszawa clever dripper |
swiezowypalana.pl | 2100 | 4200 | kawa świeżo palona kawa do aeropressu wypalarnia kawy stopień palenia kawy |
javacoffee.pl | 1500 | 3300 | moka pots sproud marcala kawa java mleko grochowe |
bemybean.pl | 380 | 866 | palarnia kawy kraków kraków sklep z kawą kawy rzemieślnicze |
wysocki.coffee | 443 | 489 | kawy alternatywne |
mojelovekawowe.pl | 1200 | 188 | kawa arabica kolumbia excelso kawa blue mountain kawa mielona smakowa |
Najbardziej popularne hasło w tym segmencie rynku to „kawa ziarnista”, Internauci często poszukują też w sieci palarni kawy. Kolejne popularne słowa kluczowe powiązane są już z konkretnymi markami, więc warto sprawdzić czy towary tych producentów znajdują się na stałe w ofercie Twojego sklepu. Trzeba też zadbać o to, żeby zawsze były dostępne na stanie w odpowiedniej ilości, w przeciwnym razie ruch organiczny nie przełoży się na większe zyski i na pozyskanie stałych klientów.
Największy wzrost wyszukiwań organicznych odnotowuje się pod koniec każdego roku. Tendencja zwyżkowa pojawia się zazwyczaj już w październiku, by osiągnąć szczyt w pierwszej połowie grudnia. Okazuje się więc, że dobra kawa jest jednym z najczęściej wybieranych upominków świątecznych i mikołajkowych. Warto uwzględnić te dane i przygotować specjalne oferty sezonowe.
Spadek zainteresowania hasłami związanymi z kawą przypada na lato, zwłaszcza na czerwiec i lipiec. W okresie wysokich temperatur konsumpcja kawy maleje, co przekłada się na zmniejszone zainteresowanie kupnem. Spadek sprzedaży w tym okresie jest zatem nieunikniony i trzeba się na to przygotować. Być może warto poszukać jakiejś alternatywy i promować hasła związane z kawowymi napojami mrożonymi?
Na Allegro klienci poszukują przede wszystkim kawy ziarnistej, choć w wyszukiwaniach ponownie pojawiają się zapytania o marki, które w powszechnej opinii kojarzone są z dobrą jakością i przystępną ceną.
Kampania PLA w Google (inaczej produktowa) to absolutny must have, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie online. Zwróć jednak uwagę na to, czy Twoja konkurencja nie sprzedaje tych samych produktów w znacznie niższej cenie, ponieważ o sukcesie tego typu kampanii w znacznej części poza odpowiednią optymalizacją, decyduje również i cena:
O skuteczności reklamy tekstowej decyduje przede wszystkim dobra treść, dostosowana do kryteriów wyszukiwarek, ale również atrakcyjna dla użytkowników, czyli zachęcająca ich do kliknięcia i zakupu. Przemyślane call to action przełoży się na zwiększenie konwersji. Trzeba zadbać także o jakość usług i zachęcać klientów do wystawiania opinii. W reklamach tekstowych wyświetlają się oceny, co stanowi dodatkową motywację do zainteresowania się ofertą.
Reklamy na Allegro to stosunkowo nowy trend, który zyskuje jednak coraz większą popularność. Promowane oferty wyświetlają się na samej górze listy, więc to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.
Social media to olbrzymia baza potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu w Facebook Ads są niebanalny content i dobrej jakości zdjęcie. Firmy produkujące bądź sprzedające kawę reklamują się tam z dobrym skutkiem.
Wnioski:
Google, Allegro i Facebook to najlepsze kanały reklamy kawy. Potencjał haseł stale wzrasta, więc warto zainwestować zarówno w kampanie searchowe, jak i w kampanie PLA (produktowe).
Nazwa firmy | Liczba obserwujących | Link do fanpage |
---|---|---|
sklepkawa.pl | 35540 | https://www.facebook.com/sklepkawapl |
sklepy-cynamonowe.eu | 668 | https://www.facebook.com/cynamonowesklepy |
tommycafe.pl | 12000 | https://www.facebook.com/tommycafe.kawa |
gorillacoffee.pl | 3114 | https://www.facebook.com/gorillacoffeepl |
coffeeandsons.pl | 14484 | https://www.facebook.com/coffeeandsons |
javacoffee.pl | 11181 | https://www.facebook.com/javacoffeeroasters/ |
manufakturakawy.com | 5769 | https://www.facebook.com/manufakturakawy |
swiezowypalana.pl | 3600 | https://www.facebook.com/SwiezoWypalana |
lacava.pl | 5182 | https://www.facebook.com/lacavapalarnia/ |
swiezopalona.pl | 16598 | https://www.facebook.com/swiezopalona |
coffeedesk.pl | 67264 | https://www.facebook.com/coffeedeskpl |
przyjacielekawy.pl | 15973 | https://www.facebook.com/PrzyjacieleKawy |
konesso.pl | 22700 | https://www.facebook.com/sklepkonesso |
kawa365.pl | 1781 | https://www.facebook.com/Kawa365/ |
bemybean.pl | 1506 | https://www.facebook.com/bemybean.palarnia |
wysocki.coffee | 1594 | https://www.facebook.com/wysocki.coffee |
mojelovekawowe.pl | 1200 | https://www.facebook.com/moje.love.kawowe |
Ruch organiczny w sklepach przekłada się także na zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze sklepy skupiły wokół siebie nawet kilkudziesięciotysięczną społeczność obserwujących.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie w witrynie sklepu bloga. Internauci chcą pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą chociażby sposobów parzenia kawy, jej jakości czy też wpływu na organizm człowieka. Regularne umieszczanie wartościowych wpisów na blogu zintensyfikuje ruch na stronie, a ponadto przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów.
Oto przegląd najpopularniejszych kanałów na Youtubie prowadzonych przez sklepy z tej branży:
Coffedesk – nie nagrywają systematycznie, ale starsze treści cały czas generują dużo wyświetleń
Przyjacielekawy – również nie nagrywają regularnie, ale treści poradnikowe cały czas generują wyświetlenia
Konesso – nagrywają regularnie między innymi przepisy na różne rodzaje kaw – jest to na pewno ciekawy kierunek na rozwój content marketingu
Dobra palarnia kawy – nagrywają regularnie filmy wysokiej jakości – warto ich śledzić 🙂
Sklepkawa.pl – Od 4 miesięcy filmy pojawiają się stosunkowo regularnie, wyświetleń póki co dużo nie ma, ale na pewno systematyczna praca w tym kierunku się opłaci!
Materiały video, zwłaszcza dotyczące obsługi urządzeń do parzenia kawy, mogą zainteresować tysiące osób. Co prawda, przygotowanie takich nagrań jest czasochłonne i wymaga specjalistycznych umiejętności, ale efekty są warte wysiłku. Video jest bardziej atrakcyjną formą niż tekst i pozwala zademonstrować czynności, które trudno precyzyjnie opisać za pomocą słów. Klienci na pewno docenią fakt, że pomagasz im przy obsłudze ekspresu lub podpowiadasz jak zaparzyć dobrą kawę bez użycia profesjonalnych urządzeń.
Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu Google Data Studio / Looker Studio, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania: