Analiza słów kluczowych pokazuje, że właściciele chcą zapewnić swoim czworonożnym przyjaciołom to, co najlepsze. Popularność haseł związanych z karmą rośnie i nic nie wskazuje na to, żeby ten trend mógł się w najbliższym czasie zmienić. Wzrasta również świadomość klientów w kwestii jakości produktów. Coraz częściej szukają karm o konkretnym składzie lub o konkretnych właściwościach. Sprawdź nasze analizy i dowiedz się jak zwiększać sprzedaż karmy w swoim sklepie online.

Analiza widoczności sklepów internetowych

Najwięksi gracze na rynku odnotowują ruch na poziomie ponad 1000000 wejść. Te liczby świadczą o tym, jak duży jest popyt na produkty dla zwierząt. To naprawdę potężny rynek, na którym można wiele zdziałać i znacznie powiększać swoje zyski.

Nazwa Firmy Słowa Kluczowe Ruch Organiczny Popularne słowa
https://www.zooplus.pl/ 121000 1100000 zooplus
sklep zoologiczny
legowisko dla psa
https://fera.pl/ 124000 1100000 maine coon
owczarek szwajcarski
dog argentyński
https://zooart.com.pl/ 164000 1000000 zooart
owczarek belgijski
https://apetete.pl/ 96400 354000 karma dla psa
sklep zoologiczny
maltipoo
https://johndog.pl/ 76500 310000 john dog
szelki dla psa
mata chłodząca dla psa
https://www.maxizoo.pl/ 58300 268000 maxi zoo
sklep zoologiczny
rasy małych psów
rasy dużych psów
https://rikoland.pl/ 50700 239000 rikoland
przysmaki dla psa
https://psibufet.pl/ 21000 206000 border collie
psibufet
imiona dla psa
https://www.dolina-noteci.pl/ 16300 98300 dolina noteci
karma dla psa dolina noteci
rafi karma dla psa
https://www.karusek.com.pl/ 46500 93400 akcesoria dla psów
karusek
mata chłodząca dla psa
https://www.keko.pl/ 32100 89600 odrobaczanie psa
ciepły nos u psa
dysplazja u psa
https://www.krakvet.pl/ 54900 76400 dobra tania karma dla psa
sklep zoologiczny online
https://zooexpress.pl/ 19900 65400 probiotyk dla psa
brit care
krople na kleszcze dla psa
https://www.bitiba.pl/ 10500 58600 bitiba
buda dla psa
https://www.mojamiska.pl/ 14500 30400 pies do bloku
pyralgina dla psa
leki przeciwbólowe dla psa
https://empireshop.pl/ 4000 9700 empire karma
kalkulator karmy dla psa
karma dla buldoga
https://kelpi.pl/ 10500 8700 klepi sklep
brit care
josera kida
https://sklepzkarmami.pl/ 7000 5300 sklep z karmami
brodawka u psa
https://www.zoopers.pl/ 1700 2000 sucha karma dla psa
sucha karma dla szczeniaka
domowy sposób na pchły
https://lugers.pl/ 4700 2000 rafi karma dla psa
mokra karma dla psa

Słowa kluczowe i sezonowość

Każda branża ma lepsze i słabsze miesiące w roku. W przypadku karm dla psów największe wzrosty przypadają zazwyczaj na styczeń i luty, a w ostatnich latach także na grudzień. Z kolei zastoju należy spodziewać się w czerwcu, lipcu i w sierpniu, czyli w okresie wakacyjnym.

Potencjał wszystkich słów związanych z karmami

Na przestrzeni ostatnich lat właściciele czworonogów znacznie częściej poszukują karm hipoalergicznych. Rośnie troska o zdrowie zwierząt. Coraz popularniejsze są zdrowe karmy jak np. hipoalergiczne, dietetyczne, czy monoproteinowe. Świadomość ludzi w tym kierunku się zmienia, chcą, aby ich pupile odżywiały się w przyzwoity sposób i potencjał na zdrowe zamienniki mają tendencje wzrostową; warto dodać takie kategorie i produkty do swojego sklepu.

Karmy hipoalegriczne

Pojawia się także coraz więcej zapytań o karmy zawierające konkretny składnik np. jagnięcinę. Skład produktu ma więc zasadnicze znaczenie. Warto wziąć to pod uwagę, podczas przygotowywania opisów karm w swoim sklepie.

Karma z Jagnięciną

Właściciele psów z roku na rok dokonują coraz bardziej świadomych zakupów. Znacząco wzrosła ilość zapytań o konkretne składy karm, czy o karmy hipoalergiczne.

Zapytania użytkowników, którzy w google szukają karmy na allegro

Nie zapominaj o popularnych platformach sprzedażowych. Allegro wraca do łask, więc warto wykorzystać potencjał tej strony. Trzeba tylko dopasować swoją ofertę do haseł używanych przez klientów i poprowadzić kampanię marketingową z pomysłem.

Analiza reklam internetowych - gdzie można się reklamować?

Reklamy produktowe w Google Ads

Kampania PLA w Google (inaczej produktowa) to absolutny must have, jeśli chcesz zwiększać sprzedaż w swoim sklepie online. Zwróć jednak uwagę na to, czy Twoja konkurencja nie sprzedaje tych samych produktów w znacznie niższej cenie, ponieważ o sukcesie tego typu kampanii w znacznej części poza odpowiednią optymalizacją, decyduje również i cena:

Reklamy tekstowe w Google Ads

O skuteczności reklamy tekstowej decyduje przede wszystkim dobra treść, dostosowana do kryteriów wyszukiwarek, ale również atrakcyjna dla użytkowników, czyli zachęcająca ich do kliknięcia i zakupu. Przemyślane call to action przełoży się na zwiększenie konwersji. Trzeba zadbać także o jakość usług i zachęcać klientów do wystawiania opinii. W reklamach tekstowych wyświetlają się oceny, co stanowi dodatkową motywację do zainteresowania się ofertą.

Reklamy na Allegro

Reklamy na Allegro to stosunkowo nowy trend, który zyskuje jednak coraz większą popularność. Promowane oferty wyświetlają się na samej górze listy, więc  to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.  

Przykładowe kreacje Facebook ads

Social media to olbrzymia baza potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu w Facebook Ads są niebanalny content i dobrej jakości zdjęcie. Firmy produkujące bądź sprzedające karmę reklamują się tam z dobrym skutkiem.

Wnioski:

Reklama w Internecie jest tańsza w porównaniu z konwencjonalnym marketingiem, a zarazem bardziej efektywna. Oczywiście, pod warunkiem że wiemy jako poprowadzić kampanię… O efektach decyduje wiele czynników m.in.: dobór słów kluczowych, pomysłowa kreacja, określenie grupy docelowej i analiza sytuacji rynkowej. To strategiczne przedsięwzięcie, które może znacznie zwiększyć Twoje zyski.

 

Analiza aktywności Social Media

Nazwa Firmy Liczba
Obserwujących
Link do Fanpage
Zooplus 738500 https://www.facebook.com/zoopluspl
Johndog 126625 https://www.facebook.com/johndoglifestyle
Zooart 117282 https://www.facebook.com/sklepzooart
Apetete 76386 https://www.facebook.com/apetetepl
Fera 74249 https://www.facebook.com/sklepferapl
MaxiZoo 66366 https://www.facebook.com/MaxiZooPolska
Dolina Noteci 55108 https://www.facebook.com/dolinanotecikarma
Krakvet 40664 https://www.facebook.com/krakvet
Rikoland 24553 https://www.facebook.com/rikolandpl
Karusek 20301 https://www.facebook.com/karusekcompl
Zoopers 15203 https://www.facebook.com/zooperspl-286393375616572
PsiBufet 13626 https://www.facebook.com/psibufet
Zooexpress 12092 https://www.facebook.com/SklepZooexpress
Lugers 7200 https://www.facebook.com/profile.php?id=100076290695855
Sklepzkarmarmi.pl 3540 https://www.facebook.com/sklepzkarmami
Bitiba 2100 https://www.facebook.com/bitibapl
Kelpi 1800 https://www.facebook.com/SklepKelpi

Ruch organiczny w sklepach przekłada się także na zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze sklepy skupiły wokół siebie nawet kilkudziesięciotysięczną społeczność obserwujących.

 

Popularne są grupy na facebooku czy fora, dotyczące tego jaką karmę dla zwierząt wybrać – jest to również dobry kierunek znalezienia swojego potencjalnego odbiorcy ale i produktu polecanego przez użytkowników; grupy na facebooku oraz fora są również bardzo dobrym źródłem pozyskiwania tematów na bloga.

Reklama w Internecie jest tańsza w porównaniu z konwencjonalnym marketingiem, a zarazem bardziej efektywna.

Pomysły na Content Marketing

Reklama nie opiera się wyłącznie na zachwalaniu własnych produktów. Chodzi raczej o to, żeby zapewnić klientom dokładnie to, czego potrzebują. Strona www Twojego sklepu powinna więc stać się również bazą wiedzy na temat karm i hodowli psów. Pomyśl o wygodzie użytkowników. Być może warto podpowiedzieć im ile karmy potrzebują dla swojego psa?

  • Kalkulator karmy – ciekawy sposób na pozyskanie dodatkowego ruchu
  • Imiona dla psa – sam początek lejka marketingowego, tani i łatwy do pozyskania ruch wśród osób, które z dużym prawdopodobieństwem mają lub niedługo będą miały psa
  • Domowy sposób na pchły – artykuł dla właścicieli czworonogów
  • Od kiedy karma dla dorosłego psa
  • Jaka karma dla szczeniaka/Ranking karm dla szczeniąt

Coraz więcej stron implementuje również rozwiązania, które ułatwiają użytkownikom wybranie “odpowiedniej” karmy dla swojego zwierzaka – jest to bardzo dobre rozwiązanie ponieważ po wypełnieniu takiego formularza przez potencjalnego klienta, sklep może wysłać propozycję z ofertą produktową. Taką osobę możemy też od razu dodac do naszej bazy mailingowej.

Youtube – ciekawa forma content marketingu

Oto przegląd popularnych kanałów i filmów na youtube, na których naszym zdaniem warto się wzorować.

Projekt Pies – 32 tys. subskrybcji

https://www.youtube.com/watch?v=lNUilOfyf7M&ab_channel=ProjektPies
https://www.youtube.com/watch?v=_bVwxXlniT0&ab_channel=JustDog

John Dog – perfekcyjny kanał branżowy, regularne podcasty. LINK

Piesologia – LINK

Uwaga, gratisy!

Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu Google Data Studio / Looker Studio, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania:

  • które słowa kluczowe są najtańsze, a które najdroższe?
  • o czym warto pisać na blogu, żeby rzeczywiście odpowiadać na potrzeby internautów?
  • jakich wydatków w Google można się spodziewać reklamując karmę?
  • na ile kliknięć przełożą się te wydatki?
  • jak nazywać swoje produkty i kategorie w sklepie, żeby zdobywać większy ruch na stronie?
  • ilu internautów szuka informacji o określonych karmach i jak wygląda sezonowość?

 

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatny dostęp do pulpitu.


    Scroll to Top