Nieprawidłowe przypisywanie transakcji w GA4 - Sprawdź, czy nie masz tego problemu u siebie!

Spis treści
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Jeśli prowadzimy działania reklamowe w różnych kanałach (kampanie Google Ads, SEO, kampanie w social media, newsletter itp.), to chcielibyśmy wiedzieć, jakie przychody pozyskujemy dzięki każdemu kanałowi.

    Nie zawsze jest proste do określenia to, do jakiego kanału powinniśmy przypisać konkretną transakcję. Użytkownik może trafiać na naszą stronę z różnych miejsc zanim złoży zamówienie. Czasami taka “ścieżka” użytkownika może zawierać kilkanaście lub więcej elementów.

    Jeśli chcemy, żeby dane, które analizujemy, były jak najdokładniejsze, to nie powinniśmy pozwolić, żeby na ścieżce użytkownika pojawiły się elementy, które nie odpowiadały za przyciągnięcie go na naszą stronę. Przykładem takiego niepożądanego elementu mogą być bramki płatności.

    Przy złej konfiguracji transakcje mogą być przypisane do bramek płatności, a nie do odpowiednich źródeł ruchu. Przykłady bramek płatności: PayPal, Dotpay, TPay, mBank.

    Żeby sprawdzić, czy ten problem nie występuje u Ciebie:

    1 . Zaloguj się na swoje konto Google Analytics 4

    2 . Przejdź do “Raporty” -> “Pozyskanie” -> “Pozyskanie ruchu”

    3. Zmień metrykę wyświetlaną w tabeli z “Sesja – domyślna grupa kanałów” na “Sesja – źródło/medium”.

    4. Ustaw większy zakres dat (np. ostatnie 3 miesiące).
    5. Wyświetl większą liczbę wierszy w tabeli (np. 100).
    6. Dane w tabeli posortuj albo po przychodach albo po liczbie transakcji (w kolumnie “Konwersje” powinieneś zaznaczyć tylko konwersje dotyczące zakupu).

    7 . Sprawdź, czy na liście źródeł nie znajdują adresy związane z bramkami płatności. Jeśli się pojawiają, to oznacza, że nie zostały wykluczone podczas ustawiania GA4 i trzeba je jak najszybciej wykluczyć.

    Wykluczanie bramek płatności jako stron odsyłających w pigułce

    1. Zaloguj się na swoje konto Google Analytics 4.
    2. Przejdź do “Administracji” (kółko zębate w lewym, dolnym rogu).
    3. Z prawej kolumny wybierz pozycję “Strumienie danych”.
    4. Wybierz właściwy strumień danych.
    5. W sekcji “Tag Google” przejdź do pozycji “Skonfiguruj ustawienia tagów”.
    6. W sekcji “Ustawienia” kliknij przycisk “Pokaż wszystko”.
    7. Wybierz “Lista niechcianych witryn odsyłających”.
    8. Wyklucz bramki płatności. Wygodnie jest to robić “hurtowo” korzystając z wyrażeń regularnych.

    Uwaga: warto monitorować, czy w statystykach Google Analytics nie pojawiają się kolejne domeny związane z bramkami płatności i wykluczać na bieżąco wszelkie adresy.

    Jeśli masz problem z prawidłową konfiguracją Google Analytics 4, to zgłoś się do specjalistów.

    • Ustawimy Google Analytics zgodnie z Twoimi potrzebami.

    • Pokażemy, jak korzystać z różnych raportów. Naszym celem nie jest “odklepanie” schematycznego ustawienia GA4. Wskażemy, w którym miejscu, co możesz znaleźć i co możesz zrobić z tymi danymi. Nie chodzi tutaj o analizy same dla siebie, a o wyciąganie wniosków i podejmowanie działań, które zwiększą sprzedaż w Twoim sklepie.

    • W razie potrzeby (Google Analytics 4 nie jest zbyt wygodnym narzędziem) przygotujemy dla Ciebie dashboardy w Looker Studio, które ułatwią Twoją pracę.

    Nie zwlekaj z kontaktem. Im szybciej zaczniesz zbierać użyteczne dane, tym szybciej będziesz mógł zwiększyć swoją sprzedaż.

    Skontaktuj się z nami!

    Adrian Wasikowski

    Adrian Wasikowski

    Digital Marketing Specialist

    „Ewidentnie docieramy szybciej do szerszego grona osób”. Wywiad z Jolantą Zajdel

    Ewidentnie docieramy szybciej do szerszego grona osób". Przeczytaj wywiad z Jolantą Zajdel i poznaj skuteczne strategie marketingowe.
    Czytaj więcej →

    Jak odnieść sukces na rynku opakowań? – wywiad z Gabą Kasprzyk z Kartony24.eu

    Jak odnieść sukces na rynku opakowań? Przeczytaj wywiad z Gabą Kasprzyk z Kartony24.eu i poznaj kluczowe strategie biznesowe.
    Czytaj więcej →

    Google Ads vs. Meta Ads – Którą platformę wybrać dla swojego biznesu? 

    Po dłuższym namyśle zdecydowałeś/-aś, że Twój biznes potrzebuje promocji w internecie. Co dalej?
    Czytaj więcej →

    Pozycjonowanie PrestaShop w 10 prostych krokach

    Dowiedz się, jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie PrestaShop w 10 krokach i zwiększyć widoczność swojego sklepu online. Poznaj moduły, które wspomogą Cię w działaniach SEO i
    Czytaj więcej →
    Scroll to Top