Promowanie sklepu rolniczego nie jest zadaniem łatwym ze względu na dość wąską grupę potencjalnych klientów, ale w tej branży wciąż kryje się olbrzymi potencjał. Dotychczas konkurenci nie w pełni wykorzystali możliwości rynku internetowego zarówno pod względem SEM, SEO, jak i contentu. Podpowiadamy w jakich obszarach warto się reklamować  i jak opracować dobrą strategię marketingową dla sklepu rolniczego online.

Analiza widoczności sklepów internetowych

Analiza dowodzi, że najlepiej prosperujące sklepy rolnicze generują ruch na poziomie kilkudziesięciu tysięcy wejść, a najbardziej popularny sklep – nawet na poziomie ok. 150 tys. użytkowników miesięcznie. Liczby są mniejsze niż w przypadku wielu innych sektorów rynku internetowego, ale wiąże się to ze specyfiką branży rolniczej. Klienci poszukują specjalistycznych produktów, często poszczególnych marek. Warto mieć to na uwadze, dobierając towary do swojej oferty.

Nazwa FirmySłowa KluczoweRuch OrganicznyPopularne słowa
https://www.zenox.pl/1610029700zenox
sklep rolniczy
zabawki bruder
https://hurtowniarolnicza.pl/1810054700hurtownia rolnicza
sklep rolniczy
jak orać pole
https://sklep.mizar.com.pl/470001000000mizar
mizar sklep
kalendarz 2022
https://sklep-rolnicze.eu/1240020100sklep rolniczy
agrokom łapczyca
czesci c 330
https://www.e-skladnica.pl/71030036000bruder
gopart
bruder zabawki
https://www.agroalex.pl/1300020500sklep rolniczy
bizon sampo
agroalex
https://sklep.korbanek.pl/1620024700korbanek sklep
siatka do prasy
olej hydrauliczny
https://farmexpert.pl/590012600farmexpert
sklep rolniczy
chłodnica c 330
https://www.grene.pl/1870048300grene
grene sklep
grene zabawki
https://www.poltechparts.pl45006700jaki olej do pompy opryskiwacza
zabawki bruder
paliki do pastucha

Słowa kluczowe i sezonowość

Każda branża ma lepsze i słabsze miesiące w roku. W przypadku karm dla psów największe wzrosty przypadają zazwyczaj na styczeń i luty, a w ostatnich latach także na grudzień. Z kolei zastoju należy spodziewać się w czerwcu, lipcu i w sierpniu, czyli w okresie wakacyjnym.

Potencjał wszystkich słów związanych z karmami

Na przestrzeni ostatnich lat właściciele czworonogów znacznie częściej poszukują karm hipoalergicznych. Rośnie troska o zdrowie zwierząt. Coraz popularniejsze są zdrowe karmy jak np. hipoalergiczne, dietetyczne, czy monoproteinowe. Świadomość ludzi w tym kierunku się zmienia, chcą, aby ich pupile odżywiały się w przyzwoity sposób i potencjał na zdrowe zamienniki mają tendencje wzrostową; warto dodać takie kategorie i produkty do swojego sklepu.

Karmy hipoalegriczne

Pojawia się także coraz więcej zapytań o karmy zawierające konkretny składnik np. jagnięcinę. Skład produktu ma więc zasadnicze znaczenie. Warto wziąć to pod uwagę, podczas przygotowywania opisów karm w swoim sklepie.

Karma z Jagnięciną

Właściciele psów z roku na rok dokonują coraz bardziej świadomych zakupów. Znacząco wzrosła ilość zapytań o konkretne składy karm, czy o karmy hipoalergiczne.

Analiza reklam internetowych – gdzie można się reklamować?

Reklamy produktowe w Google Ads

W reklamach produktowych powiązanych z hasłem “sklep rolniczy” prezentowane są poszczególne towary dostępne na stronach sklepów.  Warto kierować ruch na taką frazę, ale nie można zapominać również o promowaniu konkretnych kategorii i towarów. 

Taka forma marketingu jest wręcz koniecznością na rynku internetowym. Grafika i tekst przyciągają uwagę, a ponadto pojawiają się u osób, które same poszukują oferowanych przez Ciebie produktów. Reklama PLA może więc przynosić dostrzegalne efekty w stosunkowo krótkim czasie, trzeba tylko zadbać o dobrą jakość zdjęć i atrakcyjną cenę.

Reklamy tekstowe w Google Ads

Kilka sklepów rolniczych umieściło w sieci reklamy tekstowe. Konkurencja w tym obszarze nie jest jednak zbyt duża. Na pewno warto wykorzystać tę lukę i rozpocząć kampanię searchową.

Przykładowe kreacje Facebook ads

Facebook zapewnia reklamodawcom dostęp do miliardów użytkowników na całym świecie. Szkoda nie wykorzystać takiego potencjału. Tymczasem okazuje się, że tylko jedna spośród wymienionych przez nas firm prowadzi aktywne kampanie na Facebook Ads. Pozostałe sklepy rolnicze opublikowały pojedyncze kreacje lub żadnej. Oznacza to, że ten obszar marketingu jest praktycznie niezagospodarowany przez podmioty z branży rolniczej i nie musisz mierzyć się z dużą konkurencją.

Warto dodać, że pojedyncze kreacje opublikowane w Facebook Ads są dość standardowe. Warto pokusić się o pomysłowy content, który przyciągnie uwagę klientów.

Wnioski:

Konkurencja nie w pełni wykorzystała potencjał kampanii searchowych i kampanii Facebook Ads, więc mamy tu przestrzeń do działania. Pamiętaj jednak, że reklamy muszą być stworzone i stargetowane w przemyślany sposób. Pojedyncze, nieskoordynowane działania na niewiele się zdadzą. Należy zbadać rynek, poznać potrzeby klientów, przeanalizować szanse i zagrożenia, a potem przygotować kreacje, które przyciągną uwagę internautów.

Analiza aktywności Social Media

Nazwa FirmyLiczba
Obserwujących
Link do Fanpage
Zenox22748https://www.facebook.com/ZENOXpl
Agro-Bis4700https://www.facebook.com/HurtowniaRolniczaPL/
Mizar16600https://www.facebook.com/MZMizar/
Agrokom944https://www.facebook.com/Czesci.do.maszyn.rolniczych
E-skladnicapl3100https://www.facebook.com/czescirolnicze
AgroAlex1600https://www.facebook.com/agroalexpl
Korbanek85 251https://www.facebook.com/KorbanekMaszynyRolnicze/
FarmExpert2700https://www.facebook.com/farmexpert
Grene20265https://www.facebook.com/Sklep.GRENE
Poltechparts2200https://www.facebook.com/poltechparts/

Wszystkie sklepy, które plasują się w TOP 10 wyników w wyszukiwarce Google, posiadają swoje profile w mediach społecnzościowych. Najwięcej obserwujących mają strony, na których posty publikowane są regularnie. Liczy się oczywiście ciekawy content.

Mizar regularnie organizuje konkursy.

Z kolei Korbanek niemal codziennie publikuje filmy poradnikowe lub wideo z ciekawostkami branżowymi. Nic więc dziwnego, że sklep ma już ponad 85 tys. obserwujących.

Grene często zachęca swoich obserwujących do różnorakich interakcji:

Profil sklepu na Facebooku to absolutny must have, ale trzeba pamiętać o regularnym publikowaniu postów. Tylko w ten sposób można poszerzać grono obserwujących. Z wyprzedzeniem zaplanuj więc harmonogram postów na kilka tygodni.

Pomysły na Content Marketing

Klienci zwracają uwagę nie tylko na jakość i cenę produktu, ale też na dodatkowe usługi. Zaoferuj im więc dostęp do ciekawych materiałów. Firmowy blog to doskonałe rozwiązanie. Z jednej strony klienci otrzymają fachowe porady, których potrzebują, a z drugiej, zyskasz więcej wejść na stronę, ponieważ osoby zmagające się z jakimś problemem znajdą rozwiązanie w materiałach publikowanych na Twojej witrynie. Korzyść jest więc podwójna.

O czym warto pisać na blogu? W przypadku branży rolniczej pole do popisu jest duże: obsługa maszyn, wskazówki na temat hodowli zwierząt, rankingi sprzętów, porady dotyczące uprawy – wszystkie te tematy zainteresują Twoją grupę docelową.

Przedstawiamy kilka propozycji na wpisy:

  1. Ranking najlepszych na rynku ciągników

2. Dobór kombajnu do wielkości pola

3. Narzędzia rolnicze kiedyś i dzisiaj

Wiele najlepiej prosperujących sklepów rolniczych prowadzi na swoich stronach blogi, więc jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na rynku, także musisz oferować wartościowe treści związane z Twoją branżą.

Youtube – ciekawa forma content marketingu

Kilka sklepów rolniczych prowadzi swoje kanały na Youtube, a niektóre filmy uzyskały nawet kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń. Takie liczby świadczą o tym, jak wielu klientów poszukuje w sieci wartościowych treści, które pomogą im usprawnić codzienną pracę w gospodarstwie. 

AGRO BIS

MIZAR

Niektóre firmy, tak jak ZENOX i GRENE, nawiązały nawet współpracę ze znanymi osobami związanymi z branżą rolniczą.

Uwaga, gratisy!

Oferujemy Ci za darmo dostęp do interaktywnego raportu, dzięki któremu znajdziesz odpowiedź na poniższe pytania:

  • które słowa kluczowe są najtańsze, a które najdroższe?
  • o czym warto pisać na blogu, żeby rzeczywiście odpowiadać na potrzeby internautów?
  • jakich wydatków w Google można się spodziewać reklamując sklep rolniczy?
  • na ile kliknięć przełożą się te wydatki?
  • jak nazywać swoje produkty i kategorie w sklepie, żeby zdobywać większy ruch na stronie?
  • ilu internautów szuka informacji o określonych produktach i jak wygląda sezonowość?

  

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać bezpłatny dostęp do pulpitu.


    Scroll to Top