Opinie klientów pozwalają na ocenienie jakości świadczonych usług oraz stanowią kluczowy element w podejmowaniu decyzji o współpracy z daną firmą. Dodatkowo – im więcej pozytywnych recenzji, tym wyższa pozycja w lokalnym rankingu wyszukiwania! 

Coraz częściej zdarza się jednak, że opinie klientów nie są publikowane na firmowej wizytówce z kilku powodów: 

  • Jeden z możliwych powodów braku publikacji opinii może wynikać z faktu, że Google wciąż weryfikuje treść i nie podjął jeszcze decyzji, czy ma ona zostać opublikowana.
  • Kolejnym powodem, przez które Google usuwa opinie, jest naruszenie zasad, takich jak: treści
    o charakterze politycznym, występowanie konfliktu interesów czy podszywanie się pod innych. Istnieje wiele przykładów, a dokładne przyczyny usunięcia recenzji często pozostają niejasne.
  • Ostatnim powodem może być błędne zakwalifikowanie opinii przez algorytmy Google, co skutkuje tym, że również nie zostanie ona opublikowana.

Jakie kroki należy podjąć w celu odzyskania utraconej opinii?

1. Upewnij się, że opinia dodana przez klienta nie jest zbyt ogólnikowa.

Czasami zdarza się, że opinia wystawiona przez klienta okazuje się zbyt mało konkretna i Google nie uznaje jej za wartościową. Dodatkowo może zdecydować się na wyłączenie takiej recenzji w dowolnym czasie po jej opublikowaniu, nawet jeśli wcześniej otrzymaliśmy powiadomienie o jej publikacji.

Opinia, która została wyłączona, jest w dalszym ciągu widoczna dla osoby, która ją dodała, co często sprawia, że nie zdaje sobie ona sprawy z faktu, że recenzja nie jest upubliczniona. W związku z tym warto zwrócić się do niej z prośbą o wprowadzenie zmian oraz uzupełnienie treści. Gdy klient zdecyduje się na edycję i rozbudowanie swojej recenzji, zwykle pojawia się ona w ciągu kilkunastu minut.

2. Skontaktuj się z supportem Google.

Jeżeli modyfikacja i wzbogacenie treści opinii nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, warto przejść do następnego kroku i wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie wsparcia: https://support.google.com/business/gethelp

3. Określ wstępny temat i podaj szczegóły sprawy.

Dzięki temu system automatycznie zaproponuje odpowiedni poziom szczegółowości dla Twojej sytuacji. Dodatkowo staraj się podać możliwie jak najwięcej konkretnych informacji, zwiększy to szansę na odzyskanie opinii.

4. Zapoznaj się z zasadami i poproś o ponowną weryfikację.

Jeśli odpowiedź od supportu Google będzie zawierać link do treści zabronionych dotyczących opinii – zapoznaj się z nimi, jeśli będziesz pewien, że Twoja  recenzja (a dokładniej recenzja Twojej Firmy) nie narusza tych zasad, poproś o ponowną weryfikację.

5. Wyślij screen z brakującą opinią.

W ostatniej wiadomości Google prawdopodobnie poinformuje Cię o konieczności przesłania zrzutu ekranu zawierającego opinię. Zwróć się zatem do swojego klienta z prośbą o wykonanie screena, ponieważ tylko osoba, która opublikowała daną recenzję, ma do niej dostęp. Pamiętaj, że zrzut ekranu musi być wykonany przez użytkownika, który dodał opinię i jest zalogowany na swoim koncie Google! Pozostali użytkownicy nie są w stanie jej zobaczyć!

Bądź cierpliwy, po upływie kilku dni recenzja powinna pojawić się na Twojej wizytówce! 

Warto podkreślić, że w przypadku zgłaszania kolejnego problemu, nie musimy zakładać nowej sprawy. Wystarczy kontynuować korespondencję mailową w ramach tego samego wątku, a Google rozpatrzy sprawę w znacznie krótszym czasie.

Odzyskanie recenzji na firmowej wizytówce może okazać się dość długim i żmudnym procesem,
ale ostatecznie istnieje szansa na jej przywrócenie. Dlatego warto przede wszystkim się nie poddawać
i podjąć kroki w celu odzyskania recenzji, tym bardziej, jeśli Twoja opinia została usunięta niesłusznie.

Scroll to Top