Opinie klientów pozwalają na ocenienie jakości świadczonych usług oraz stanowią kluczowy element w podejmowaniu decyzji o współpracy z daną firmą. Dodatkowo – im więcej pozytywnych recenzji, tym wyższa pozycja w lokalnym rankingu wyszukiwania!
Coraz częściej zdarza się jednak, że opinie klientów nie są publikowane na firmowej wizytówce z kilku powodów:
- Jeden z możliwych powodów braku publikacji opinii może wynikać z faktu, że Google wciąż weryfikuje treść i nie podjął jeszcze decyzji, czy ma ona zostać opublikowana.
- Kolejnym powodem, przez które Google usuwa opinie, jest naruszenie zasad, takich jak: treści
o charakterze politycznym, występowanie konfliktu interesów czy podszywanie się pod innych. Istnieje wiele przykładów, a dokładne przyczyny usunięcia recenzji często pozostają niejasne. - Ostatnim powodem może być błędne zakwalifikowanie opinii przez algorytmy Google, co skutkuje tym, że również nie zostanie ona opublikowana.
Jakie kroki należy podjąć w celu odzyskania utraconej opinii?
Czasami zdarza się, że opinia wystawiona przez klienta okazuje się zbyt mało konkretna i Google nie uznaje jej za wartościową. Dodatkowo może zdecydować się na wyłączenie takiej recenzji w dowolnym czasie po jej opublikowaniu, nawet jeśli wcześniej otrzymaliśmy powiadomienie o jej publikacji.
Opinia, która została wyłączona, jest w dalszym ciągu widoczna dla osoby, która ją dodała, co często sprawia, że nie zdaje sobie ona sprawy z faktu, że recenzja nie jest upubliczniona. W związku z tym warto zwrócić się do niej z prośbą o wprowadzenie zmian oraz uzupełnienie treści. Gdy klient zdecyduje się na edycję i rozbudowanie swojej recenzji, zwykle pojawia się ona w ciągu kilkunastu minut.
2. Skontaktuj się z supportem Google.
Jeżeli modyfikacja i wzbogacenie treści opinii nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, warto przejść do następnego kroku i wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie wsparcia: https://support.google.com/business/gethelp
3. Określ wstępny temat i podaj szczegóły sprawy.
Dzięki temu system automatycznie zaproponuje odpowiedni poziom szczegółowości dla Twojej sytuacji. Dodatkowo staraj się podać możliwie jak najwięcej konkretnych informacji, zwiększy to szansę na odzyskanie opinii.
4. Zapoznaj się z zasadami i poproś o ponowną weryfikację.
Jeśli odpowiedź od supportu Google będzie zawierać link do treści zabronionych dotyczących opinii – zapoznaj się z nimi, jeśli będziesz pewien, że Twoja recenzja (a dokładniej recenzja Twojej Firmy) nie narusza tych zasad, poproś o ponowną weryfikację.
5. Wyślij screen z brakującą opinią.
W ostatniej wiadomości Google prawdopodobnie poinformuje Cię o konieczności przesłania zrzutu ekranu zawierającego opinię. Zwróć się zatem do swojego klienta z prośbą o wykonanie screena, ponieważ tylko osoba, która opublikowała daną recenzję, ma do niej dostęp. Pamiętaj, że zrzut ekranu musi być wykonany przez użytkownika, który dodał opinię i jest zalogowany na swoim koncie Google! Pozostali użytkownicy nie są w stanie jej zobaczyć!
Bądź cierpliwy, po upływie kilku dni recenzja powinna pojawić się na Twojej wizytówce!
Warto podkreślić, że w przypadku zgłaszania kolejnego problemu, nie musimy zakładać nowej sprawy. Wystarczy kontynuować korespondencję mailową w ramach tego samego wątku, a Google rozpatrzy sprawę w znacznie krótszym czasie.
Odzyskanie recenzji na firmowej wizytówce może okazać się dość długim i żmudnym procesem,
ale ostatecznie istnieje szansa na jej przywrócenie. Dlatego warto przede wszystkim się nie poddawać
i podjąć kroki w celu odzyskania recenzji, tym bardziej, jeśli Twoja opinia została usunięta niesłusznie.
Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.W SZCZERYM POLU2024-10-16Jeśli zastanawiacie się nad współpracą z agencją marketingową INFRON – nie czekajcie dłużej! Na początku naszej współpracy przeprowadzony został wywiad dotyczący firmy, jej funkcjonowania oraz celów jakie chcielibyśmy osiągnąć. Agencja wykonała dla nas profesjonalną analizę Google Analytics oraz kampanii Google Ads i przedstawiła nam plan zmian, dopasowanych do naszych potrzeb. Wszystko zostało nam klarownie wytłumaczone, a same rozwiązania, które zostały zaproponowane to do tej pory strzał w 10! 👌 Propozycje INFRON są zawsze przemyślane, długofalowe i kompleksowe. Agencję wyróżnia profesjonalne podejście, satysfakcjonujący czas reakcji i przemiła obsługa – polecamy szczególnie współpracę z Adrianem i Agnieszką, którzy są naszymi opiekunami.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Spotcuts Film2024-02-13Miałem kiedyś spory problem w mojej branży, który był bardzo frustrujący. Infron ostatecznie przyszedł mi z pomocą i rozwiązał ten problem za co jestem im mega wdzięczny. Polecam szczególnie sekcję blogową, gdzie być może ktoś coś znajdzie też dla siebie w tematach działaniach SEO itp. Podziękowania dla zespołu InFronTrustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Dominik Rudnicki2024-02-08Pełen profesjonalizm. Widoczne efekty działań przez firmę zwiększają skuteczność reklamy. Polecam! PozdrawiamTrustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Arkadiusz Gwizdała2024-01-24Polecam współpracę z Infron. Pełne zaangażowanie, odpowiedni dobór grup docelowych - zmieniliśmy agencję (współpracowaliśmy wcześniej z dwoma dużymi agencjami) i teraz jesteśmy dopiero zadowoleni z wyników.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Adrian Wójcik2024-01-15Sprawna obsługa, poziom merytoryczny na wysokim poziomie, szybki czas reakcji i duża wiedza w temacie.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Ilona Pietrzak2024-01-12Polecam! Szybka, bezproblemowa komunikacja, fajny kreatywny i pomocny zespół. Terminowa, profesjonalna i dobrze wykonana praca:)Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Vipol Plaza2023-11-03Firma Infron efektywnie przywróciła funkcjonalność naszej witryny internetowej. Interwencja była szybka i sprawna, a kontakt dobry i konkretny. Polecamy z pełnym przekonaniem.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Faustyna Masłyk2023-10-27Rzetelna, terminowa i mierzalna współpraca. Jasno wyjaśnione zagadnienia oraz propozycje rozwiązań wdrożone z uwzględnieniem charakterki branży. Prywatnie jestem fanką Tomka T.- spokój, który od niego bije totalnie uzupełnia mój temperament.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Wojciech Suda2023-06-22Z Infron znamy się kilka lat. Polecałem ich już kilka razy, miałem też przyjemność prowadzić ich dla zespołu szkolenie - warsztaty z ciągłego doskonalenia. Nie każda firma chce inwestować pieniądze w rozwój. A przecież ten rozwój przekłada się na lepszą pracę u Klientów, jak i wewnątrz samej firmy.Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google.Grzegorz Nagaba2023-06-01Agencja marketingowa Infron wykonała dla nas profesjonalną analizę naszych ustawień Google Analytics oraz kampanii Google Ads i przedstawiła nam plan zmian, który dopasowany był do naszych indywidualnych potrzeb. Polecamy tę firmę innym, którzy szukają specjalisty w dziedzinie marketingu cyfrowego.Załaduj więcej